Search
Close this search box.

Θερινό Νομικό Σχολείο ELSA Θεσσαλονίκης για τον Ευρωπαϊκό Συνταγματισμό σε Περιόδους Κρίσεων

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2022-07-14 - 2022-07-21 ( )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Μικτή μέθοδος διδασκαλίας

ECTS:
3
Δίδακτρα:
410 €
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Τριανταφυλλιά (Λίνα) Παπαδοπούλου
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
29-05-2022

Θερινό Νομικό Σχολείο ELSA Θεσσαλονίκης για τον Ευρωπαϊκό Συνταγματισμό σε Περιόδους Κρίσεων

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

29-05-2022

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο “Θερινό Νομικό Σχολείο ELSA Θεσσαλονίκης για τον Ευρωπαϊκό Συνταγματισμό σε Περιόδους Κρίσεων”, διάρκειας 26 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη και θα υλοποιηθεί τόσο με φυσική παρουσία όσο και με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας zoom.

    Θερινό Νομικό Σχολείο της Έδρας Jean Monnet

    «Ευρωπαϊκό Συνταγματικό Δίκαιο και Πολιτισμός» της Νομικής Σχολής ΑΠΘ

    και της ELSA Θεσσαλονίκης με θέμα:

    «Ο Ευρωπαϊκός Συνταγματισμός σε Περιόδους Κρίσεων»

    Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Τριανταφυλλιά (Λίνα) Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου του Τμήματος Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι κάτοχος της Έδρας Jean Monnet «Ευρωπαϊκό Συνταγματικό Δίκαιο και Πολιτισμός» και ακαδημαϊκή συντονίστρια του Κέντρου Αριστείας Jean Monnet «Ευρωπαϊκός Συνταγματισμός και Θρησκεία/-ες».

    Σπούδασε Νομική (πτυχίο: ΑΠΘ 1993 και μεταπτυχιακό: Trier Γερμανίας 1994), και Πολιτική Θεωρία (μεταπτυχιακό London School of Economics 1999), και ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Ανόβερο στο ευρωπαϊκό συνταγματικό δίκαιο με θέμα «Πολιτικά Κόμματα σε ευρωπαϊκό επίπεδο: Ερμηνεία και Εξειδίκευση του άρθρου 191 (πρώην 138Α) ΣυνθΕΚ» (Nomos 1999) με υποτροφία της Friedrich Ebert Stiftung (1996-98). Ως μεταδιδακτορική υπότροφος Marie Curie της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εργάστηκε στο LSE (1999-2001) και στο ΑΠΘ (2001-02). Έχει επίσης διδάξει στο Πολιτικό Τμήμα του ΑΠΘ, και στο εξωτερικό για μικρά χρονικά διαστήματα, ως επισκέπτρια Καθηγήτρια ή σε θερινά σχολεία (LSE, Πανεπιστήμια Humboldt Βερολίνου, FernUniversität και Τρίερ Γερμανίας, Agder Kristiansand Νορβηγίας, Περούτζια, Kültür και Bahçeşehir Κωνσταντινούπολης κ.α.).

    Έχει εκτενέστατο συγγραφικό έργο και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα και οι επιστημονικές της δημοσιεύσεις άπτονται κυρίως θεμάτων ευρωπαϊκού συνταγματικού δικαίου, θεμελιωδών δικαιωμάτων και ιδίως θρησκευτικής ελευθερίας, ισότητας των φύλων και απαγόρευσης αρνητικών διακρίσεων, δημοκρατίας και ιδίως κομμάτων και συγκριτικού συνταγματικού δικαίου.

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν:

    Τριανταφυλλιά (Λινά) Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια, Τμήμα Νομικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

    Giuseppe Martinico, Καθηγητής, Scuola Superiore Sant’Anna, Πίζα

    Δέσποινα Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

    Μιλτιάδης Σαρηγιαννίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νομικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

    Ιωάννης Παπαγεωργίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

    Martin Belov, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο της Σόφιας St. Kliment Ohridski

    Μενέλαος Μαρκάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Erasmus University Rotterdam, Λέκτορας, Worcester College, Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης

    Γεώργιος Μήλιος, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης

    Andrea Pin, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Νομικής, Πανεπιστήμιο Πάδοβας

    Χριστίνα Ακριβοπούλου, Μέλος ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

    Αλέξανδρος Κυριακίδης, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής, Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής

     

    Κόστος συμμετοχής/Εκπτωτική πολιτική

    Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 410 ευρώ.

    Αιτήσεις

    Ο κύκλος αιτήσεων έκλεισε στις 29 Μαΐου 2022.

    Όροι παρακολούθησης προγραμμάτων

  • Στόχος του προγράμματος

    Στόχος του προγράμματος είναι τα συμμετέχοντα μέλη να κατανοήσουν πώς λειτουργεί ο Ευρωπαϊκός Συνταγματισμός, αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις που επέφερε αφενός η πανδημική υγειονομική κρίση στα θεμελιώδη δικαιώματα, τη δημοκρατία και την οικονομία, αφετέρου η κρίση που χαρακτηρίζει το Κράτος Δικαίου και τον αξιακό του πυρήνα εντός της ενωσιακής σφαίρας. Μέσω των πολυδιάστατων διαλέξεων διακεκριμένων ομιλητών, το θερινό σχολείο επιδιώκει να παράσχει σε κάθε συμμετέχοντα/-χουσα τα κατάλληλα ερεθίσματα και εφόδια για μια διορατική και δυναμική έρευνα των υπό εξέταση θεματικών ενοτήτων. Τοιουτοτρόπως, οι συμμετέχοντες/-χουσες θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε έναν γόνιμο και πολυφωνικό επιστημονικό διάλογο, μέσω του οποίου θα κατανοήσουν και θα εμβαθύνουν στις εξεταζόμενες θεματικές.

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Τα άτομα που πρόκειται να παρακολουθήσουν τις διαλέξεις μετά το πέρας αυτών αναμένεται να έχουν κατανοήσει σε μεγάλο βαθμό τα θέματα που θα έχουν αναλυθεί και να είναι σε θέση να διατυπώσουν τη δική τους θέση τεκμηριωμένα και εμπεριστατωμένα μέσω του εμπλουτισμού του νομικού τους υποβάθρου. Για τον σκοπό αυτό, πρόκειται να διεξαχθεί σειρά από προπαρασκευαστικές συναντήσεις πριν την επίσημη έναρξη του Θερινού Σχολείου με στόχο την καλύτερη εξοικείωση των συμμετεχόντων προσώπων με τις έννοιες, τις θεματικές και τα αντικείμενα που θα αναλυθούν εις βάθος στις διαλέξεις του Θερινού Σχολείου.

  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κάθε άτομο ανεξαρτήτως εθνικότητας -καθότι διεξάγεται στην αγγλική γλώσσα- ηλικίας, σεξουαλικού προσανατολισμού, εκπαιδευτικού υποβάθρου και πεδίου σπουδών. Επομένως, μπορούν να συμμετέχουν όχι μόνο φοιτητές/φοιτήτριες Νομικής και δικηγόροι, αλλά και άτομα άλλων επαγγελματικών κλάδων.

  • Κριτήρια επιλογής

    Αίτηση συμμετοχής μπορεί να υποβάλει κάθε άτομο που ενδιαφέρεται να εμβαθύνει στις υπό εξέταση θεματικές. Ενδεικτικά: προπτυχιακοί/κές φοιτητές/τριες, απόφοιτοι/τες, μεταπτυχιακοί/κές φοιτητές/τριες, διδακτορικοί/κές ερευνητές/τριες, μεταδιδακτορικοί/κές ερευνητές/τριες νομικών, κοινωνικών, ανθρωπιστικών, ή συναφών επιστημών)

    Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα:

    ► Πρόσβαση στο Διαδίκτυο

    ► Κατοχή προσωπικού e-mail

    ► Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

    Κριτήρια επιλογής των υποψηφίων:

    • Ακαδημαϊκό Υπόβαθρο
    • Γράμμα Κινήτρου
    • Επίπεδο Γνώσης Αγγλικής Γλώσσας
  • Μέθοδος Υλοποίησης

     

    Σημείο εκκίνησης του προγράμματος θα αποτελέσουν προπαρασκευαστικές εξ αποστάσεως συναντήσεις με σύγχρονη τηλεκπαίδευση, οι οποίες αποσκοπούν στην προετοιμασία των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών και στον ανεφοδιασμό τους με ορισμένες βασικές γνώσεις επί των εξεταζόμενων θεματικών. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν διαλέξεις με φυσική παρουσία, οι οποίες θα βοηθήσουν τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να εντρυφήσουν στα υπό εξέταση θέματα.

  • Πρόγραμμα Σπουδών

    Rule of law crisis in Europe: 8 ώρες

    Health crisis: 4 ώρες

    War: 4 ώρες

    Next Generation EU as a recovery plan and the future of Europe: 10 ώρες

    Παρεχόμενα ECTS: 3

  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές

    Στις συμμετέχουσες/στους συμμετέχοντες παρέχονται:

    • Σημειώσεις εισηγητών/τριών
    • Προτεινομένη βιβλιογραφία και αρθρογραφία σχετική με την υπό εξέταση θεματολογία του summer school

    Ενδεικτικά:

    O. Nadezhina et al., European Integration Risks in the Context of the COVID-19 Pandemic (2021) International Journal of Technology 12/7, pp. 1546-1556

    L. Pech et al., Meaning and Scope of the EU Rule of Law, European Commission – Reconnect 2020

    R. Albert / Y. Roznai, Constitutionalism Under Extreme Conditions, Law, Emergency, Exception, Springer 2020

    N. Scicluna, European Union Constitutionalism in Crisis, 1st edition, Routledge/UACES Contemporary European Studies 2016

    J. E. Fernández, A Critical Analysis on the European Union’s Measures to Overcome the Economic Impact of the COVID-19 Pandemic (2020) European Papers 5/3, pp. 1399-1423

    K. Goniewicz et al., Current Response and Management Decisions of the European Union to the COVID-19 Outbreak: A Review (2020) Sustainability 12/9

    R. Sannerholm, Rule of Law after War and Crisis. Ideologies, Norms and Methods, Intersentia 2012

  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων

    Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει:

    Α) να έχουν παρακολουθήσει το σύνολο των διδακτικών ενοτήτων. Οι απουσίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης.

    Β) να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία την εξέταση. Η εξέταση θα διεξαχθεί διαδικτυακά με ερωτήσεις πολλαπλών ερωτήσεων που θα άπτονται των ζητημάτων που εξετάστηκαν στο πλαίσιο του θερινού σχολείου.

    Γ) να έχουν καταβάλει το σύνολο των διδάκτρων μέχρι 15 Ιουνίου 2022

    Δ) να έχουν συμμετάσχει στην Προσομοίωση της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και την Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος.

    Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την Επιστημονική Υπεύθυνη, Τριανταφυλλιά (Λίνα) Παπαδοπούλου στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας: linapapa@gmail.com.

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Το περιεχόμενο δεν είναι διαθέσιμο.
Μετάβαση στο περιεχόμενο