Search
Close this search box.

Προσέγγιση του παιδοφθαλμολογικού ασθενούς

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

2022-04-06 - 2022-06-08 ( )

ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

Εξ αποστάσεως

ECTS:
2
Δίδακτρα:
ΔΩΡΕΑΝ
Υπεύθυνος Προγράμματος:
Ασημίνα Ματαυτσή
Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις
05-04-2022

Προσέγγιση του παιδοφθαλμολογικού ασθενούς

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις

05-04-2022

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σύντομη Περιγραφή

    Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο «Προσέγγιση του παιδοφθαλμολογικού ασθενούς», διάρκειας 32 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί σε έναν κύκλο σπουδών στο εαρινό εξάμηνο του 2022 και θα υλοποιηθεί με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας zoom.

    Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Ασημίνα Ματαυτσή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ιατρικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, Α.Π.Θ.

    Στο πρόγραμμα διδάσκουν Καθηγήτριες και Καθηγητές του ΑΠΘ, εξειδικευμένο ακαδημαϊκό προσωπικό στον τομέα της Οφθαλμολογίας, της Παιδοφθαλμολογίας, της Παιδιατρικής και της Ψυχολογίας, Διδάκτορες και Υποψήφιοι Διδάκτορες του Τμήματος Ιατρικής Α.Π.Θ.:

    1. Ασημίνα Ματαυτσή, Οφθαλμίατρος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Οφθαλμολογίας-Παιδοφθαλμολογίας-Στραβισμού Α.Π.Θ.
    2. Μαρία Λιθοξοπούλου, Νεογνολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ
    3. Παρασκευή Πετρίδου, Ειδικευόμενη Οφθαλμολογίας, Υποψήφια διδάκτωρ Α.Π.Θ.
    4. Κωνσταντίνα Νεοφωτίστου, Εκπαιδεύτρια παιδιών με χαμηλή όραση, Διδάκτωρ Α.Π.Θ.
    5. Θεοδώρα Πάνου, Ψυχολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Κρήτης
    6. Ευτέρπη Δάλπα, Παιδίατρος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Κρήτης
    7. Παρασκευή Παναγοπούλου, Παιδίατρος, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδιατρικής Ογκολογίας Α.Π.Θ.
    8. Αικατερίνη Σεληνιωτάκη, Ιατρός, Υποψήφια διδάκτωρ Α.Π.Θ.
    9. Τατιάνα Τζιώλα, Ειδικευόμενη Οφθαλμολογίας
    10. Σωτήριος Μπασιάκος, Οφθαλμίατρος, Υποψήφιος διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο του Gießen
    11. Μιλένα Γεωργιάδου, Οπτικός, Οφθαλμίατρος
    12. Ευθυμία Προύσαλη, Ειδικευόμενη Οφθαλμολογίας, Υποψήφια διδάκτωρ Α.Π.Θ.
    13. Στέλλα Μουτζούρη, Οφθαλμίατρος, Υποψήφια Διδάκτωρ Α.Π.Θ.
    14. Νικόλαος Νίτσας, Οφθαλμίατρος-Παιδοφθαλμίατρος
    15. Αθηνά Βέρβερη, Κλινική Γενετίστρια, Παιδίατρος, Διδάκτωρ Α.Π.Θ.
    16. Νικόλαος Ζιάκας, Οφθαλμίατρος, Καθηγητής Οφθαλμολογίας Α.Π.Θ.
    17. Αργύριος Τζαμάλης, Οφθαλμίατρος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Βασιλείας

     

    Αιτήσεις

    Οι ενδιαφερόμενες/οι υποβάλλουν αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ.

    Η Αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας (ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνο) του/της ενδιαφερόμενου/ης.

    Σε περίπτωση που δεν συγκεντρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων, το ΚΕΔΙΒΙΜ διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης του προγράμματος ή και ακύρωσής του.

     

    Όροι παρακολούθησης προγραμμάτων

  • Στόχος του προγράμματος

    Στόχος του προγράμματος είναι να εισάγει τον εκπαιδευόμενο στα συνήθη θέματα που αντιμετωπίζει ο επαγγελματίας υγείας όταν έρχεται σε επαφή με τον παιδοφθαλμολογικό ασθενή και την οικογένειά του, έτσι ώστε η προσέγγιση να είναι πιο εύκολη και αποτελεσματική.  Το μικρό παιδί με οφθαλμολογικό νόσημα είναι δυσπρόσιτο και αποθαρρύνει τον θεράποντα νοσηλευτή ή ιατρό από την προσπάθεια να το πλησιάσει. Η επικοινωνία με το παιδί και το περιβάλλον του, οι ιατρονομικές προεκτάσεις, τα συνήθη νοσήματα του οφθαλμού στην παιδική ηλικία, η ψυχολογία του παιδιού και των δικών του, η σημασία της όρασης για την ανάπτυξη του παιδιού ως ατόμου, είναι μερικά βασικά θέματα που θα αναπτυχθούν, ώστε να εξοικειώσουν τον εκπαιδευόμενο, να τον εκπαιδεύσουν σε μια πιο επιδέξια προσέγγιση του παιδοφθαλμολογικού ασθενούς και να τον διευκολύνουν στην κλινική πράξη.

  • Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Το πρόγραμμα θα διαμορφωθεί κατά το δυνατόν διαδραστικό μέσα από τη συζήτηση και την παρουσίαση περιπτώσεων. Γι’αυτό και σχεδιάστηκε σε σύγχρονη και όχι ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, ώστε να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των εκπαιδευομένων με ερωτήσεις και τοποθετήσεις. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πολλούς εκπαιδευτές με στόχο να καλύψει διεπιστημονικά και σε πολλά επίπεδα τη θεματολογία. Οι δεξιότητες που ευελπιστούμε να αποκομίσουν οι εκπαιδευόμενοι περιλαμβάνουν κάποιες βασικές θεωρητικές δεξιότητες παιδοφθαλμολογίας, αλλά επίσης ήπιες δεξιότητες (soft skills) που αφορούν τον ευαίσθητο πληθυσμό των παιδοφθαλμολογικών ασθενών, όπως ενσυναίσθηση, επικοινωνία, διαχείριση επείγοντος ή σοβαρού παιδοφθαλμολογικού θέματος, κλπ.

  • Σε ποιους απευθύνεται

    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες υγείας, νοσηλευτές και ιατρούς, ειδικευόμενους και ειδικούς. Επίσης δεν αποκλείεται να ενδιαφέρει επαγγελματίες υγείας που αντιμετωπίζουν παιδιά με οφθαλμολογικά νοσήματα π.χ. φυσιοθεραπευτές.

  • Κριτήρια επιλογής

    Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:

    • Νέοι ιατροί και νοσηλευτές ή άλλοι επαγγελματίες υγείας.

    Προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι τα ακόλουθα:

    • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
    • Κατοχή προσωπικού e-mail
    • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

    Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  • Μέθοδος Υλοποίησης

    Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως με σύγχρονη τηλε-εκπαίδευση, σε εβδομαδιαία βάση και χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Zoom.

  • Πρόγραμμα Σπουδών
    • Ενότητα 1.  Εισαγωγή
      • Α. Παίρνοντας το ιστορικό και πλησιάζοντας τον παιδοφθαλμολογικό ασθενή – διαφορές στην προσέγγιση στους παιδιατρικούς και ενήλικες ασθενείς (2 ώρες)
      • Β. Ευθύνη για τον ανήλικο ασθενή, διαδικασίες, συγκατάθεση, επικοινωνία, ανακοίνωση δυσάρεστων νέων (2 ώρες)
    • Ενότητα 2. Όραση και ανάπτυξη
      • Α. Η ανάπτυξη της όρασης και η ανάπτυξη του παιδιού μέσα από την όραση       (2 ώρες)
      • Β. Πρώιμη παρέμβαση, υποστήριξη των παιδιών με χαμηλή όραση       (2 ώρες)
      • Γ. Αντιμετώπιση της οικογένειας παιδιού με χαμηλή όραση, υποστήριξη των γονέων        (2 ώρες)
      • Δ. Προσέγγιση του παιδονευρολογικού και του παιδοογκολογικού ασθενούς        (2 ώρες)
    • Ενότητα 3. Πρακτικά ζητήματα στην παιδοφθαλμολογία
      • Α. Μυδρίαση και χορήγηση οφθαλμικών κολλυρίων στα παιδιά         (2 ώρες)
      • Β. Διάθλαση στα παιδιά         (2 ώρες)
      • Γ. Γυαλιά, φακοί επαφής, πρίσματα και φίλτρα, τι βοηθάει, τι να αποφύγει κανείς         (2 ώρες)
      • Δ. Μετρώντας την οπτική οξύτητα στα παιδιά, προληπτικός έλεγχος αμβλυωπίας      (2 ώρες)
    • Ενότητα 4. Συχνά και σπάνια νοσήματα στην παιδοφθαλμολογία
      • Α. Συχνά παιδοοφθαλμολογικά νοσήματα, θεραπεία αμβλυωπίας          (2 ώρες)
      • Β. Σπάνια παιδοοφθαλμολογικά νοσήματα         (2 ώρες)
      • Γ. Στραβισμός, χειρουργείο και ψυχολογία της οικογένειας          (2 ώρες)
      • Δ. Οφθαλμικό τραύμα στα παιδιά          (2 ώρες)
    • Ενότητα 5. Διαχείριση
      • Α. Διαχείριση επείγοντος, τηλεφωνική και διά ζώσης          (2 ώρες)
      • Β. Σφάλματα, αστοχίες, διαχείριση κινδύνου στην περίθαλψη παιδοφθαλμολογικών ασθενών.   (2 ώρες)

    ΣΥΝΟΛΙΚΑ 2 ECTS μονάδες

     

    Πρόγραμμα

    6/4/2022, 5-9μμ

    1. Παίρνοντας το ιστορικό και πλησιάζοντας τον παιδοφθαλμολογικό ασθενή, Ασημίνα Ματαυτσή

    2. Ευθύνη για τον ανήλικο ασθενή, διαδικασίες, συγκατάθεση, επικοινωνία, ανακοίνωση δυσάρεστων νέων, Μαρία Λιθοξοπούλου, Παρασκευή Πετρίδου

    13/4/2022, 5-9μμ

    3. Αντιμετώπιση της οικογένειας παιδιού με χαμηλή όραση, υποστήριξη των γονέων, Δώρα Πάνου

    4. Προσέγγιση του παιδονευρολογικού και του παιδοογκολογικού ασθενούς, Ευτέρπη Δάλπα, Παρασκευή Παναγοπούλου

    4/5/2022, 5-9μμ

    5. Η ανάπτυξη της όρασης και η ανάπτυξη του παιδιού μέσα από την όραση, Ασημίνα Ματαυτσή
    6. Πρώιμη παρέμβαση, υποστήριξη των παιδιών με χαμηλή όραση, Κωνσταντίνα Νεοφωτίστου

    11/5/2022, 5-9μμ

    7. Μυδρίαση και χορήγηση οφθαλμικών κολλυρίων στα παιδιά, Αικατερίνη Σεληνιωτάκη, Τατιάνα Τζιώλα

    8. Διάθλαση στα παιδιά, Σωτήρης Μπασιάκος

    18/5/2022, 5-9μμ

    9. Συχνά παιδοφθαλμολογικά νοσήματα, θεραπεία αμβλυωπίας, Νικόλαος Νίτσας

    10. Σπάνια παιδοφθαλμολογικά νοσήματα, Αθηνά Βερβέρη, Ασημίνα Ματαυτσή

    25/5/2022, 5-9μμ

    11. Γυαλιά, φακοί επαφής, πρίσματα και φίλτρα, τι βοηθάει, τι να αποφύγει κανείς, Μιλένα Γεωργιάδου

    12. Μετρώντας την οπτική οξύτητα στα παιδιά, προληπτικός έλεγχος αμβλυωπίας, Ευθυμία Προύσαλη, Στέλλα Μουτζούρη

    1/6/2022, 5-9μμ

    13. Στραβισμός, χειρουργείο και ψυχολογία της οικογένειας, Νικόλαος Ζιάκας, Παρασκευή Πετρίδου
    14. Οφθαλμικό τραύμα στα παιδιά, Άρης Τζαμάλης

    8/6/2022, 5-9μμ

    15. Διαχείριση επείγοντος, τηλεφωνική και διά ζώσης, Ασημίνα Ματαυτσή

    16. Σφάλματα, αστοχίες, διαχείριση κινδύνου στην περίθαλψη παιδοφθαλμολογικών ασθενών, Ασημίνα Ματαυτσή

  • Εκπαιδευτικό Υλικό / Παροχές
  • Υποχρεώσεις και Δικαιώματα Εκπαιδευομένων

    Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει το σύνολο των διδακτικών ενοτήτων. Οι απουσίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10 % των προβλεπόμενων ωρών εκπαίδευσης.

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμεται στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, το οποίο εκδίδεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΚΕΔΙΒΙΜ και την Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος.

    Στις/στους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες που παρακολούθησαν αλλά δεν ολοκλήρωσαν το σύνολο του προγράμματος, μπορεί να παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

  • Επικοινωνία

    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενες/οι μπορούν να επικοινωνούν με την κ. Ασημίνα Ματαυτσή στα κάτωθι στοιχεία επικοινωνίας:

    amatafts@auth.gr

  • Κανονισμός Σπουδών ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ
    Δείτε τον κανονισμό σπουδών ΕΔΩ
  • Κανονισμός Διαχείρισης Παραπόνων
    Δείτε τον κανονισμό διαχείρισης παραπόνων ΕΔΩ

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Το περιεχόμενο δεν είναι διαθέσιμο.
Μετάβαση στο περιεχόμενο