ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ (450 ωρών – Ετήσιο)
«Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες»
Στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, ΚΕΔΙΒΙΜ του Α.Π.Θ. θα υλοποιηθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες».
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων στις βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής και των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (ΕΜΔ).
Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες/ουσες μετά το πέρας της επιμόρφωσης:
- θα κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τις κατηγορίες της ειδικής αγωγής,
- θα κατανοήσουν τη συγκρότηση της έννοιας και της κατηγορίας των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δυσκολίες διαφοροποιούνται από την σχολική αποτυχία,
- θα κατανοήσουν τη διαδικασία διάγνωσης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και θα εξοικειωθούν με την αξιοποίηση κατάλληλων διαδικασιών και εργαλείων αξιολόγησης,
- θα έρθουν σε επαφή με κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για εφαρμογή είτε στο πλαίσιο της γενικής τάξης είτε στο πλαίσιο των τμημάτων ένταξης και της ατομικής διδασκαλίας.
Σε ποιους απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως:
1. σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
2. σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής,
3. σε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές
4. σε στελέχη εκπαίδευσης (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, διευθυντές),
5. σε καθηγητές και καθηγήτριες ξένων γλωσσών
6. σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Δομή του προγράμματος
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις ενότητες:
Ενότητα 1: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Περιεχόμενο και Χαρακτηριστικά (150 ώρες)
- Θεμελιώδη ζητήματα ειδικής αγωγής (20 ώρες)
- Θεωρητικές προσεγγίσεις και αναπηρίες (20 ώρες)
- Χαρακτηριστικά παιδιών και εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (20 ώρες)
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (10 ώρες)
- Προβλήματα σχολικής μάθησης (50 ώρες)
- Σχέση μαθησιακών δυσκολιών και ΔΕΠ-Υ (10 ώρες)
- Διγλωσσία και δυσλεξία (10 ώρες)
- Η δυσλεξία στην ενήλικη ζωή (10 ώρες)
Ενότητα 2: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση και αξιολόγηση (150 ώρες)
- Βασικές έννοιες διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών (20 ώρες)
- Διαγνωστική αξιολόγηση, έγκαιρη ανίχνευση, διδακτική αξιολόγηση (40 ώρες)
- Αξιολόγηση γλωσσικών δεξιοτήτων (30 ώρες)
- Αξιολόγηση αναγνωστικής επίδοσης (30 ώρες)
- Αξιολόγηση ορθογραφίας και παραγωγής λόγου (30 ώρες)
- Αξιολόγηση επίδοσης στα μαθηματικά (30 ώρες)
Ενότητα 3: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες: Αποτελεσματικές Διδακτικές πρακτικές (150 ώρες)
- Καλές πρακτικές ανά διαγνωστική κατηγορία – επιστημονική τεκμηρίωση (40 ώρες)
- Αναγνωστική ευχέρεια και κατανόηση (30 ώρες)
- Ορθογραφία και Παραγωγή γραπτού λόγου (30 ώρες)
- Φωνολογική Επίγνωση και Αποκωδικοποίηση (10 ώρες)
- Ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων (30 ώρες)
- Χρήση τεχνολογίας (10 ώρες)
Μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος
Η επιμόρφωση θα ακολουθήσει ένα συνδυαστικό μοντέλο εκπαίδευσης, που αξιοποιεί τόσο την σύγχρονη όσο και την ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Όσον αφορά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, αξιοποιείται η εύχρηστη πλατφόρμα Big-Blue-Button για τη διδασκαλία των επιμέρους θεματικών, την επίλυση αποριών και την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων.
Για την ασύχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία αξιοποιείται η ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-learning, σε κάθε μάθημα της οποίας θα περιλαμβάνονται βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, υλικό προς μελέτη (ebook, άρθρα κλπ), δραστηριότητες εμπέδωσης, μελέτες περίπτωσης και σύντομα κουίζ.
Ακόμη, προβλέπεται η λειτουργία forum για την ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων, για την ανταλλαγή ιδεών, επίλυση αποριών και την ενεργητική συμμετοχή στο πρόγραμμα.
**Δίνεται η δυνατότητα επιλογής και παρακολούθησης μίας ή δύο ενοτήτων ξεχωριστά.
Αναγνώριση και Μοριοδότηση
Μοριοδότηση για τον διορισμό εκπαιδευτικών ΕΑΕ – Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58, ιι – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
2 μονάδες
Ένταξη στον επικουρικό αξιολογικό πίνακα εκπαιδευτικών ΕΑΕ – Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58 – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
Μοριοδότηση για τον διορισμό εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 57, ιι – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
2 μονάδες
Μοριοδότηση για διορισμό μελών ΕΒΠ (Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 60 – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
2 μονάδες
Μοριοδότηση στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, σε υποψήφιους Διευθυντές και Υποδιευθυντές (N.4547/2018, ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018 , Άρθρο 24, ββ – απαιτείται παρακολούθηση και των τριών ενοτήτων)
0.5 μονάδες
Εκπαιδευτικό υλικό
- ebooks
- παρουσιάσεις PowerPoint
- μελέτες περίπτωσης
- πρότυπα διαγνωστικών αξιολογήσεων
- πρωτόκολλα αξιολόγησης
- βίντεο
- άρθρα
- προτεινόμενη βιβλιογραφία, εκπαιδευτικές ιστοσελίδες και λογισμικά
Στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα χορηγηθεί Πιστοποιητικό επιμόρφωσης με τα αντίστοιχα ΕCTS
Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά, τα οποία μπορείτε είτε να επισυνάψετε στη φόρμα είτε να αποστείλετε ηλεκτρονικά στο papamichaela@outlook.com.gr
- Σύντομο βιογραφικό σημείωμα στην ελληνική γλώσσα
- Τίτλοι σπουδών
Κόστος
Προεξόφληση: 550 ευρώ
Κανονική εγγραφή: 650 ευρώ (πληρωτέο σε τρείς δόσεις)
Εγγραφή ανέργων/πολυτέκνων/μεταπτυχιακών φοιτητών: 600 ευρώ (πληρωτέο σε τρείς δόσεις)
Προκαταβολή για εξασφάλιση εγγραφής 150 ευρώ. Αναλυτικές πληροφορίες θα σας αποσταλούν στο email που θα δηλώσετε με την εγγραφή σας.
Η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Προγράμματος
Σουζάνα Παντελιάδου
Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-
Μαθησιακών Δυσκολιών Α.Π.Θ.